Gazi KARABULUT
Gazi KARABULUT
Giriş Tarihi : 19-05-2018 16:27

MİLLİYETÇİ MÜNEVVER OLMAK

 Devletlerin kuruluş iradesi, mensup olduğu milletin münevverleri ile belli bir istikamet kazanır. Çünkü münevver insan, düşünen insandır. S. Ahmet Arvasi “Düşünen insana saygı duyulur,”[1] der. Devamında “Şartlanmış insan” kavramına yer verir ve saygı görmediğinden bahsedildikten sonra, düşünen insanın hakikatlere özlem duyan kimseler olduğunu açıklar.

İşte burada münevverin, iradesi ile ortaya koyacağı şuurlu bir düşünce diyalektiği anlamlı bir yönelişi ortaya koyacaktır. Yine Arvasi, Kendini Arayan İnsan adlı kitabında, kavramları felsefi bütünlük içinde izah ettiği bölümün sonuç kısmında “İrade, şuurlu yönelişlerimizin ve davranışlarımızın adıdır.”[2] demektedir.

Münevver olmak, irade ortaya koymayı gerekli kılar. Ortaya konan iradenin de şuurlu yöneliş ve davranış örgüsü doğrultusunda şekillenmesi beklenir.

Peki Türk milliyetçisi olduğunu ifade eden münevverlerin geçmişten günümüze ortaya koyduğu fikri yaklaşımlar; bir şuurlu iradenin ve davranışla bütünleşen yönelimin izlerini taşımakta mıdır?

Prof. Dr. İskender Öksüz’ün, sosyolojik manada Milliyetçiliğin tekamülünü etraflıca izah ettiği bir eser olduğunu söyleyebileceğimiz Millet ve Milliyetçilik kitabında; milliyetçiliğin, “imparatorlukların tabii düşmanı”[3] tespiti göze çarpar. Öncesinde 1848 yılında Marks ve Engels’in birlikte yayınladıkları Komünist Manifesto’da “Avrupa’da bir hayalet dolaşıyor – Komünizm Hayaleti”[4] vurgusundan hareketle, yeni hayaletin Fransız ihtilali ile “Milliyetçilik” olduğu ortadadır. İşte bu hayaletlerin dünyayı sarmasını sağlayan en kuvvetli öge devrin münevverleri olmuştur; tespiti göze çarpar.

 

Yeniden yukarıdaki soruya dönecek olursak ülkemizde milliyetçi münevverler, hangi fikri dalgalanmaları oluşturabilmişlerdir.

Türk milletinin aydınlanma hareketine ivme kazandıran isimlere baktığımızda, Türkistan coğrafyasından Anadolu’ya yayılan bir istikamete şahit oluruz.

 Gaspralı İsmail ‘in “Dilde, fikirde, işte birlik” yaklaşımı ve Usul-ü Cedit Hareketi, ardından Akçuraoğlu Yusuf’un Üç Tarz-ı Siyaset makalesi, Ziya Gökalp’in Türkçülüğün Esasları “Milliyetçi Münevver” tanımlamasını somutlaştıran örnekler olmuştur.

Ziya Gökalp’in “Türkçülük nedir?”[5] sorusuna “Türkçülük, Türk milletini yükseltmek demektir.” cevabını vererek başlattığı fikri mücadele somut bir yapılanmanın temelini de atmıştır.

Artarda üretilen eserler, ortaya konan tezler milliyetçi düşüncenin köklü bir yapılanmaya kavuşmasını sağlamıştır.

Yakın tarihimizde bazen, “aydınlanmanın” mecrasından çıkarak, özellikle batı kültürüne yönelme şeklinde anlaşıldığı da olmuştur. Cemil Meriç’in büyük bir sitemle kaleme aldığı “Hangi Batı”[6] başlıklı yazısında, Tanzimat’tan sonra “Aydın, kendi tarihinden koptuğu ölçüde aydındır; kendi tarihinden, yani kendi insanından.”[7]diyerek yanlış bir aydın kavramına dikkatleri çeker. Bu yanlış aydın kavramı, milliyetçi münevverler sayesinde asli mecrasına oturmuştur.

Hüseyin Nihal Atsız’ın, dergileri, makaleleri, eserleri milliyetçi münevverlerin çelik yüzünü ortaya koyarken Prof. Dr. Mümtaz Turhan “Kültür Değişmeleri” ile bilimsel milliyetçiliği kökleştirmiştir.

Yine Prof. Dr. Necmettin Hacıeminoğlu, Milliyetçi Eğitim Sistemi’nde eğitimin ana prensiplerini “milli ve ilmi”[8] ölçülerle ortaya koymuştur.

 

Prof. Dr. Erol Güngör, Türk Kültürü ve Milliyetçilik’te olduğu gibi yazdığı eserlerle, tam olarak işlenmediğini[9] düşündüğü milliyetçiliği köklerine bağlı, geleceği kapsayacak bir “Kültür Milliyetçiliği” şeklinde sistemleştirmiştir.

 Elbette yine Erol Güngör’ün “ Taşer bizim milletimizin dün yaşadığı gerçeği, bugün de gördüğü büyük rüyayı temsil ediyordu.”[10] diye yad ettiği Dündar Taşer,  Millet Duygusunun Sosyolojik Esasları ile Sadri Maksudi Arsal, baş ucu eser niteliğine bürünmüş Türk Cihan Hakimiyeti Mefkuresi Tarihi ile Prof. Dr. Osman Turan Hoca, gönüllerin fethini sağlayan fikir dünyamızın çilekeş devi Galip Erdem aklımıza gelen ilk isimlerdir.

Daha önce “Ülkücü Aydınlar”[11] adlı yazımızla, yakın çağımızdaki milliyetçi aydınlanmanın başlangıcına giriş yapmış ve onlardan beklenen tutumlara satır başları sunulmuştu.

Yeniden aynı hususa dönecek olursak günümüzde, milliyetçi münevverlere duyulan ihtiyaç,  Milliyetçi Hareketin en temel konusu gibi durmaktadır.

Türk milliyetçiliği fikir sisteminin, güncel meselelere çözüm üretip gündem oluşturabilmesi; çağı okuması ve çağlar ötesine ışık tutması; köklerinden kopmadan ve aslını inkar etmeden metodolojik yeni yaklaşımlar ortaya koyması gerekmektedir.

“Ruhlardaki vecdi sonsuz bir dereceye yükseltmek için ulaşılmak istenilen çok cazibeli bir hayali”[12] yeniden hatırlatmak için olsa gerek ki Dr. Hayati Bice, Ülkücüye Notlar kitabında , “pozitif ülkücülük zamanı, Ülkücü Kitlenin Toplam Ahlaki Kalitesi”[13] gibi yeni bazı kavramlara yer vermiştir.

Prof. Dr. İskender Öksüz, “Bu kitabın amacı, bilimin millet ve milliyetçilik hakkında söylediklerini uzman olmayanların da anlayacağı bir dille açıklamaktır.”[14] diyerek günümüzde bu iki kavrama sosyolojik, bilimsel, yeni, somut Anlamlar kazandırmıştır.

Çınar Ata, Yesevi’nin felsefesini Sarp Yokuş, diyerek yeni nesle aktarmıştır.

Bu örneklerin hızla artması gerekmektedir. Hikaye, roman, bilim, tiyatro, sanat alanında eserler verecek milliyetçi münevverler yetişmeli/yetiştirilmelidir.

Ve Milliyetçi münevverler, Türk toplumunda hızlı bir kültür hareketi başlatmalıdır.

Siyasal savrulmalara kapılmayan, fikri eserleri ortaya koyup toplumla buluşan bir kültür hareketi…

Bu vazgeçilmez öncelik olmalıdır.

Çağın idrakine milliyetçiliği giydirebilmek, yeni nesle milliyetçi şuuru akli esaslarla aktarabilmek, ülkenin güçlü ve müreffeh bir seviyeye ulaşmasını sağlamak, Türk birliğine somut yaklaşımlar sergilemek, için milliyetçi münevverlere ve onların kültür davasına ihtiyaç vardır.

Netice olarak, Türk milletinin mazisinden getirip tekamül ile atisine taşımayı ilke edindiği milli kültür davası; milliyetçi münevverlerin sergileyeceği fikir mücadelesi ile birlikte mümkün olacaktır.

 

 

[1] S. Ahmet Arvasi, Türk İslam Ülküsü, Burak Yayınevi, 1. Cilt 7. Baskı, 1994, İstanbul, say. 13

[2] S. Ahmet Arvasi, Kendini Arayan İnsan, Başak Yayınları, 3. Baskı, 1980, Ankara, say, 220

[3] Prof. Dr. İskender Öksüz, Millet ve Milliyetçilik, Panama Yayınları, 3. Baskı, 2017, Ankara, say,199

[4] Prof. Dr. İskender Öksüz, Millet ve Milliyetçilik, Panama Yayınları, 3. Baskı, 2017, Ankara, say,198

[5] Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları, Ötüken Neşriyat, 6. Basım, 2017, İstanbul, say, 32

[6] Cemil Meriç, Umrandan Uygarlığa, İletişim Yayınları, 2. Baskı, 1996, İstanbul, say, 24

[7] Cemil Meriç, Umrandan Uygarlığa, İletişim Yayınları, 2. Baskı, 1996, İstanbul, say,27

[8] Prof. Dr. Necmettin Hacıeminoğlu, Milliyetçi Eğitim Sistemi, Kamer Yayınları, 7. Baskı, 1995, İstanbul, say, 37

[9] Prof. Dr. Erol Güngör, Türk Kültürü ve Milliyetçilik, İrfan Matbaası, 1975, İstanbul, say, 19

[10] Prof. Dr. Erol Güngör, Türk Kültürü ve Milliyetçilik, İrfan Matbaası, 1975, İstanbul, say,132

[11] http://www.ulkucukadro.com/2017/08/ulkucu-aydinlar/

[12] Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları, Ötüken Neşriyat, 6. Basım, 2017, İstanbul, say, 43

[13] http://www.ulkuyaz.org.tr/ulkucuye-umutsuzluk-haramdir-gazi-karabulut/

[14] Prof. Dr. İskender Öksüz, Millet ve Milliyetçilik, Panama Yayınları, 3. Baskı, 2017, Ankara, say, 10

 

  1. Eğitimci-Yazar
 Gazi KARABULUT

Gazi KARABULUT

DİĞER YAZILARI MİLLET BİLİNCİ VE ONLAR 15-11-2018 20:46 ALPARSLAN TÜRKEŞ’İN ROMANINI YAZMAK! 14-10-2018 17:12 EĞİTİM ÖĞRETİM İLE İLGİLİ TEMEL BEKLENTİLERE POZİTİF YAKLAŞIMLAR 22-09-2018 19:01 OKULLAR AÇILIRKEN ÖĞRETMEN 13-09-2018 19:01 TOPLUMCU BELEDİYECİLİK ANLAYIŞININ MİLLİ VE YERLİ KODLARI 09-09-2018 10:57 MİLLİ ŞUUR VE MİLLETLE BULUŞMA 19-08-2018 23:47 MİLLİYETÇİ MÜNEVVER OLMAK 19-05-2018 16:27 ÜLKÜCÜYE UMUTSUZLUK HARAMDIR 10-04-2018 09:08 DEDE KORKUT HİKAYELERİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ 08-04-2018 20:20 BU AYRILIK, ANCAK DESTANLA ANLATILABİLİR! 04-04-2018 04:37 ÜLKÜCÜ Türk Milliyetçiliği Temel Kavramlar 18-12-2017 00:06 TÜRKİYE’NİN MAARİF DAVASI’NDA MUALLİM/ÖĞRETMEN 21-11-2017 17:08 MİLLİYETÇİ AYDIN NEYE NEDEN İTİRAZ EDER? 30-09-2017 20:59 ÜLKÜCÜ AYDINLAR! 25-08-2017 21:21 AŞIRI ÜLKÜCÜ 15-08-2017 21:17 DEĞERLER EĞİTİMİ ÜZERİNE GENEL BİR BAKIŞ 09-08-2017 19:03 BOZKURTLAR DİRİLMELİ 07-06-2017 12:01 ÜLKÜCÜYDÜ! ÜLKÜLERİ İÇİN YAŞADI! 03-05-2017 17:48 ÜLKÜDAŞLIK HUKUKU ÜLKÜLERİN DE TEMELİDİR 06-04-2017 23:18 GÜNDEM ÖTESİ Mİ YOKSA GERÇEK GÜNDEM Mİ? 24-02-2017 23:05 TABİ Kİ EN ÇOK DA MİLLİYETÇİ TÜRKİYE’Yİ VE TURAN’I ÖZLÜYORUM. 03-01-2017 23:54 TOPRAK KAN İÇERKEN… 25-12-2016 21:02 Metin TOKDEMİR İle Siyah Beyaz Karelerden Mavi Hayallere 29-11-2016 21:55 NEDEN YAZMIYORUM VEYA NİYE YAZIYORUM? 05-11-2016 20:04 ÖĞRETMEN ve ÖĞRETMENLİK 04-09-2016 00:47 ÜLKÜCÜ HAREKETİN YAKIN TARİHİMİZDEKİ SÜRECİNE GENEL BİR BAKIŞ VE BEKLENTİLER 26-06-2016 01:04 Gazi KARABULUT; TURAN’A KURBAN OLMAK! 30-09-2015 21:02 EĞİTİM MESELESİNİN ASLİ UNSURLARI ÖĞRETMENLER VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ 15-02-2015 23:26
NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
  •   Takım P O
  • 1 Sivasspor 30 14
  • 2 Beşiktaş 27 14
  • 3 Trabzonspor 26 14
  • 4 İstanbul Başakşehir 26 14
  • 5 Fenerbahçe 25 14
  • 6 Galatasaray 23 14
  • 7 Alanyaspor 22 14
  • 8 Yeni Malatyaspor 20 14
  • 9 Göztepe 20 14
  • 10 Denizlispor 18 14
  • 11 Gaziantep FK 17 14
  • 12 Çaykur Rizespor 17 14
  • 13 Gençlerbirliği 14 14
  • 14 Konyaspor 14 14
  • 15 Kasımpaşa 12 14
  • 16 Antalyaspor 12 14
  • 17 Kayserispor 10 14
  • 18 MKE Ankaragücü 9 14
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-GAZETE
23 Nisan 2018 Solo Türk Gösterisi
GÜNÜN KARİKATÜRÜ
İYİ Parti ÇTSO ve Esnaf Odaları Ziyareti
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA